MICHAEL SCHULTZ
- INDEPENDENT COPYWRITER - BUSINESS COMMUNICATION FOR HUMANS -
​
Kampanjer och one-shots för Langley Travels vinterresor.
En kavalkad.
Skidåkarbannern.
En interaktiv, superenkel banner vars uppgift var att sätta fart på skidsuget för alla som längtade efter årets första pudersvängar.
Skidresor till Japan.
Kallar man sig "Skidåkarnas resebyrå" är det viktigt att visa att man driver skidresemarknaden. Bland annat genom att hitta nya, udda resmål som kan ge fantastiska skidupplevelser. Japan var ett av dessa.
![]() | ![]() DR-utskick. Skidåkarnas resebyrå. Nu även till Japan. |
---|

Printannons med ljud.
"Ring och provåk innan du bokar"
Vi fick en idé om att göra en printannons med ljud, som vi inte riktigt blev av med.
"Battle of Ads"
DR-aktivitet till trogna Langely-resenärer, där vi skojade med konkurrenterna. Skickades ut tre dagar efter att Åka skidors prenumeranter fick höstnumret i brevlådan. Den enda reklamenhet jag gjort som blivit diskad i Guldägget två år i rad.

![]() | ![]() |
---|---|
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Nyhet - skidresor till Ryssland
En väldigt ärlig annons. Målgruppen är de allra hängivnaste av de hängivna.
Gastro ski.
Printannons som lyfter en av Langleys resenyheter - skidresor för mat och vin-älskare.
Elbrus
Printannons med ambition att visa hur det kan vara att åka skidor på Europas högsta berg.
Pappersberget.
Varumärkesannons för Skidåkarnas resebyrå.
Skidåkning i Danmark
Annons i Åka skidor för årets nya resenyhet: Helikopterskidåkning på Grönland.
Resekataloger
En av Langleys främsta säljkanaler var resekatalogerna.